Home > Cliëntenraad

Vrijwillig

Branche

Thuiszorg

Stel jij de belangen van de cliënten voorop? Heb jij directe ervaring of betrokkenheid met de zorgverlening?

De Cliëntenraad van Stichting Hulp bij Zorg (SHbZ) is op zoek naar nieuwe leden.

Omschrijving / Werkzaamheden

Wij zijn een thuiszorg instelling gericht op met name 24 uur inwonende zorg. Cliënten, familieleden van cliënten en/of personen die voldoen aan de vaardigheidseisen, kunnen plaats nemen in de cliëntenraad.

Vaardigheden

Je bent in staat onderscheid te maken tussen eigen persoonlijk belang, cliëntenbelang en belang(en) van de organisatie. Je stelt de belangen van de cliënten voorop en hebt directe ervaring of betrokkenheid met de zorg- en dienstverlening. Je beschikt over goede sociale vaardigheden (samenwerken in teamverband) en goede communicatieve vaardigheden (luisteren, verwoorden van standpunten, respectvol kunnen optreden). Je bent gemotiveerd en hebt doorzettingsvermogen, voldoende tijd en energie en je kunt omgaan met vertrouwelijke informatie.

Tijdsindicatie

De cliëntenraad komt ongeveer 4-6 keer per jaar bij elkaar in Amersfoort voor overleg. Daarnaast kan het zijn dat de cliëntenraad wordt gevraagd door de directie om een paar keer per jaar advies te geven over beleidsonderwerpen. De raad kan ook ongevraagd zelf advies geven aan de directie.

Reageren

Mocht u geïnteresseerd zijn, stuur dan uw motivatie via e-mail naar:

info@stichtinghulpbijzorg.nl
t.a.v. Maureen Vessies